Kaybettim: Birkaç Duygu, Biraz Aklımı ve Bu Hikayenin Sonunu

Kaybettim: Birkaç Duygu, Biraz Aklımı ve Bu Hikayenin Sonunu 



 Pazar günlerinin en sıradanına uyanmış olmalıyım. diye düşündü. Yapacağı her şey aynıydı. Söyleyeceği ilk söz belliydi. Gün boyunca ne zaman gözünü ovuşturacağının bile zamanının, önceden kararlaştırıldığını düşünüyordu. Ama beklemediği bir şey oldu. İkinci esnemesi ve ilk yüz yıkamasının arasındaki o kısa vakitte yatağına dönüp akşamı beklemeye karar verdi. Çünkü benim hikayelerim hep gece vakti gerçekleşiyordu. 


O gün gökyüzüne baktığında fark etmişti. Her gece orda bulunması gereken parlak yıldızlar kendini gizliyordu. Acaba kimin ışığından bu kadar çekindiler? diye düşündü. Eminim böylesine muazzam bir görüntüyü bir kez bile görsem, ömrüm boyunca hiç unutamayacağım en özel hayal tuvalini doldururdu. Daha önce de söylemiştim, onun için hayal tuvalleri çok olasıydı. Ama bu seferki heyecanı farklıydı. Onu en çok etkileyen "Mutlu Bir Bahar" isimli tablo tamamen yıldızlardan oluşuyordu.


Yıldızlardan bile güzel... Böyle bir şeyin mümkün olduğunu her zaman biliyordum!  Kendi sözlerine inanmadığı için gökyüzünü bir kez daha kontrol etti. Ama bende o şans ne arar! Bir insanın hayal edemeyeceği denli parlak, düşünmeye cürret edemeyeceği kadar sonsuz olan yıldızların çekindiği bu kişi neden bana görünsün ki? Olsun, böyle daha iyi. Yıldızları korkutup kaçıran bu ışık... Benim gibi sönük birini ne hale getirirdi kim bilir? Böylesi kesinlikle daha iyi... Kendi sözlerine inanmadığı için arayan gözlerle etrafına bakındı. 


Yatağının tam üstündeki çatlağı gördü. Ne garip, onun varlığını bilmeseydi bu çatlağı da fark edemezdi belki. Daha önceden sahip olmadığı bir şeyi kaybedemeyeceğinin farkındaydı ama uzun süredir yatağına uzanıp boş tavanında hayaller kurmamıştı ve bu çatlağın onun olmasını istiyordu. Varlığından bir kez haberdar olduktan sonra çatlağı görmezden gelmesi imkansızdı. Çatlak ona güven veriyordu...


Kafasında dönen vals ve başka bir şey dışında, yatmadan önce yapacağı her şey aynıydı. O gün ritüelini, hayatında belki de ilk kez, değiştirme kararı almıştı. Bugün başardığım her şey için şükürler olsun, dostlarımın sağlığı için şükürler olsun, karşılaştığım tüm insanlar için şükürler olsun, kafamı koyduğum yastığa, sırtını okşadığım siyah kediye, bana verdiğin her şeye şükürler olsun ve... 




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mitolojiler ve Halk Folklorlarında Karga-Kuzgun Motifi

1 - Onurdoğan: Yaver

5 - Onurdoğan: Benzediği Kadar Farklı