Adam, Madam ve Polis Şefi - Çay Saati Cinayeti

Çay Saati Cinayeti


"Günaydınlar" şendi Adam.
İç geçirmekle yetindi, Yalnız Madam
"Bir sorun mu var?" dedi, Polis Şefi.
Daha gezmemişti iki katlı evi.

Bir ceset yatardı bu evin altında
Yaklaşık bir insan ebadında
Kan mı? Madam temizdi
İnatçı lekeleri hiç sevmezdi.

"Çay ikram etmemi ister misiniz?
Sonuçta evimize hoş geldiniz."
Polis Şefi çocuk gibi neşelendi
Malum çay vakti adettendi

Adam, Şefi salona geçirdi
Madam telaşlı ve biraz gergindi
Karga, kafesinde uçtu da uçtu
Söylemedim mi? Ailenin kargası pek hoştu

"Ne kadar da ilginç bir hayvan,
Nerden alabilirim, kendime bundan"
Adam düşünmeden konuştu
"Benim değil, bir komşumundu."

Şefin merakı hayli arttı
Adam kendi kuyusunu kazmıştı
"Komşunuz ne iş yapıyor acaba?"
"Sadece yatıyor orada burda!"

"Paraya ihtiyacı olmuyor mu hiç?"
"Pek bir endişesi yok, kendisi hariç!"
"Ne kadar zor bir hayattır, kim bilir?"
"Eminim tanrıdan başkası değildir!"

Neyse ki çaylar yetişti adamın imdadına
Adam rahatsızca yaslandı arkasına
"E, kocam size neler anlattı?"
"Ağzımdan kaçırdım ölü adamı!"

Adam, Şefi ürkekçe izledi
Madam telaşlı ve biraz gergindi
Şef çayını içti de içti
Söylemedim mi? Şef pek dikkatli değildi.

Bir oh çekti aile
Gerek yoktu acele etmeye
Şef dikkatsizin tekiydi
Bunun için şükretmeliydi

Çayı bittiğinde Şefin
Öylece durdu, sakin
Ağzından şu kelimeler çıktı
Sadece kapıya baktı

"Ceseti nereye sakladınız?!
Bilin ki ben de değilim yalnız.
Kapının önünde bekliyor ekibim
İşte bundan tamamen eminim."

Adam ayağa kalktı
Madam düşüşünü abarttı
Konuşamadılar bir süre
Zaten ne deseler, boş yere

"Peki bunu nasıl anladınız?
Biz yalanları çok iyi saklarız."
Polis Şefi çocuk gibi neşelendi
Malum böbürlenmeyi çok severdi

"Çaydan anladım tabi ki
Tadı berbat, çeşme suyu sanki
Bir Madam asla böyle yapmaz
Bu su götürmezdir, tartışılmaz"

"İşte o zaman bir şeyler ters, anladım
Çok iyidir dikkatim, özellikle algım
Kurabiye ikram etmemeniz ise
Son noktayı koydu bu hikayeye..."

Adam ve Madam hapiste yattı
Evleri yıkılıp tekrar yapıldı
Şef kendine bir karga aldı
Sonuçta hayvan epey akıllı.




Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mitolojiler ve Halk Folklorlarında Karga-Kuzgun Motifi

1 - Onurdoğan: Yaver

5 - Onurdoğan: Benzediği Kadar Farklı