Toplu Komedya - Otobüs İnsanları Ansiklopedisi


Otobüs İnsanları Ansiklopedisi


Omzuma bir el dokundu. "Pardon bakar mısınız?" Zaten zor tutunuyorum demire, ne var? "Seğmenler Parkı nerde acaba? Seğmenler Parkı nerde?"

Kuğulu Park durağında... Galiba... Emin değilim. "Tamam, teşekkürlerimi sizlere saygıyla arz eder durumun gereğinin en yakın zamanda yapılmasını talep ederim. ." Ne teşekkürü! Emin değilim dedim ya! Teşekkürlerinizi istesem küçük bir yalan uydurur size ben de eşlik ederdim. Ben de Seğmenler Parkına gidiyordum, size eşlik edeyim isterseniz." Ne münasebet, ne derler sonra? " Bilmem ne derler? "Bu kim derler."

Anıl Tan Aktan ben. Ya da isterseniz Engin Altan Düzyatan. "Hep düz mü yatıyormuş bu adam? " Görmedim ki hiç. "Olmaz böyle. O zaman senin adın Engin Altan Kemal olsun." Durağı geldi. Umarım inmezsin. Ya yanlış hatırladıysam. Hem unutunca parkta buluşacağın sevdiceğini, bana verirsin elindeki çiçeği. Menekşeymiş, kalsın.

Arkada boş koltuk var ben oturayım. "Şişkoyum ben, sığamazsın ki. Anca ben kalkarsam sığarsın." Kalkar mısın ? "Yaşlıyım ben kalkmam!" Teyze sana demedim ki. Neyse ben kalkayım o zaman. "Düğmeye bas evladım!" Kulaklık takıyorum duyamam ki seni. "Kalkıyorum ben!" Teyze oturmayacak mıydın sen? "Ne oturcam ben, sen otur!" Oturayım bari. Oturuyorum hazır olun. 10,9 kar yağınca dökerim tuz,8,7 akşam ne yesem ki,6,5 hadi oğlum düşeş,4,3 durumun çok gülün... "Şişkoyum ben, normalde sığamazdın. Yaşlı hanımcağızı kaldırttın şimdi oturabilirsin buraya. Neden kaldırttın kadıncağızı? Yaşlı bayana çok ayıp ettin. Biliyorsun kültürümüzde yaşlı hatunlara karşı saygı vardır, küçük kız çocuklara sevgi vardır..." Ben kaldırtmadım ki kadını. Kendi kalkmak istedi ayağa."...ileride eşin olur daha gençsin. Yaşlanınca karına da mı böyle..." Duymadın mı bas düğmeye dediğini. "Ben duymadım." Ama ben duydum. "Kulaklık takıyordun duyamazsın ki." Ama nasıl duydum. "Kendi kendine 'düğmeye bas evladım' demiş olmayasın." Ben evladım demem ki. "Bir gün sen de yaşlanırsın, çocukların olur..."

İçimde bir meram tutuyorum ama neden. "Pek içinde tutamıyorsun, meram ne demek?"

1. isim İstek,amac,gaye,maksat
2. isim Söylenmesi gereken,dert edinilmiş

"Böyle şeyler biliyorsan kesin aydınsındır sen, kesin kafanda vardır planların, gayen, maksatın."

Hafifçe mırıldanıyım,

Onun adı Anıl'dı
Canı biraz sıkıldı
Robdöşambrım nerde?
Cehennemin dibinde!

Şarküteri eşarp asansör
Size karşı silahsızım, sör
Je pense, öyleyse varım ben
Arkamda gemiler yanarken

Ne hecem tuttu ne kafiyem
Çocuk olup annemi emsem
Lisan-ı hafi diyemem ki
Bu metnin bitme vakti geldi

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mitolojiler ve Halk Folklorlarında Karga-Kuzgun Motifi

1 - Onurdoğan: Yaver

5 - Onurdoğan: Benzediği Kadar Farklı