Mutlu Bir Bahar - Yeni Tablo


Yeni Tablo


Birçok adı olan arkadaşımla karşılaştım bu sabah. Yine siyah amerikan tütününü içiyordu. Yaşlı bir adamdı. Yüzündeki kırışıklıklar her nefes alışıyla ritmik hareketlere başlıyordu. Büyük bir burnu vardı ve kafasındaki saçlar onu çok uzun zaman önce terk etmişti. Modayı takip ettiği için, kelini kapatacak en şık şapkaları seçerdi hep. Bugün mavi bir takım giyiyordu, gökyüzü gibi masmavi.

Yanına oturdum, başını çevirmedi. Derince bir nefes alıp rahat bir şekilde arkama yaslandım. "Günaydın abi, ve iyi geceler." Paltomu çıkartıp arkama astım. "Ne oldu biliyor musun, abi? Yine ödemeyi alamadım. İşverenim tarihi erteleyip duruyor." Yüzüme bakmıyordu ama sinirli olduğumu anlasın diye sesimi yükseltiyordum. "Nasıl herifler bunlar. Tanrım, umarım bana bir çıkış yolu gösterirsin." Gözünün ucuyla bana baktı ve iç çekti. Gün ışığında pembemsi bir renk almıştı gözü, yeni açmış kiraz ağaçları gibi pembe.

Bir şeyler mırıldandı ama sesini duyamadım. Sesi çok zayıflamıştı. Bozuntuya vermeden başımı salladım. Kızgın görünümlü bir adamdı ama kimseye hiç kızmazdı. Sadece izler ve dinler ve düşünürdü. Çok uzun yaşamıştı. Düşünecek çok şeyi vardı, bir insanın düşünebileceği kadar çok.

Sözünü bitirdikten sonra sakince tütününü söndürdü ve kalkıp gitti. Konuşmalarımla onu sıkmış olmalıyım. Sıkıntıya pek gelemezdi. Onunla bu kadar sık görüşmemize rağmen ben bile çok az şey biliyorum onun hakkında. Belki de zamanında çok sıkmışlardı onu. Rahatsızca koltuğumda kıpırdandım. Yavaşça uzaklaşırken, o uzun yolda, seni gördüm.

Gördüğüm gibi de unuturum sanmıştım ama unutamadım. Hafif bir esintiyle etrafını kaplayan pembe yapraklar büyülü bir görüntü oluşturuyordu. Nefesim kesilmişti. Günlük hayatta bu kadar rahat yapılan bu iş zulme dönüşmüştü artık. Kalbim hayatımda hiç olmadığı kadar hızlı atıyordu. Ürkek bir hayvan gibi sana yaklaştım. İşte o an gözlerini fark ettim. Bu gözlerde, mavi bir duvarın arkasına saklanma ihtiyacı yoktu gökyüzünün. Uzay gibi siyah ama yine de güneş kadar parlak bir tablo. Ve yıldızlar... Her renkten yıldız bu tabloda özgürce dans ediyordu. Çok güzel bir tabloydu bu, bir insanın olamayacağı kadar güzel...

Paltomu arkada unutsam bile yakında bahar geliyor, senle bir bahar, mutlu bir bahar... 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mitolojiler ve Halk Folklorlarında Karga-Kuzgun Motifi

1 - Onurdoğan: Yaver

5 - Onurdoğan: Benzediği Kadar Farklı